ההבדלים בין אופנוע כביש לאופנוע שטח

עבור אנשים שאינם מבינים בתחום האופנועים – ייתכן ורוב האופנועים ייראו אותו הדבר, או לפחות די דומים זה לזה.

שני גלגלים, כידון, נוסע, עושה רעש – כנראה זה אופנוע! אך כמו בכל תחום, אנשים שמתמצאים יוכלו להצביע על הבדלים רבים בין אופנועים שונים, ובמיוחד כשמדובר באופנועים המיוצרים למטרות שונות.

ההבדלים בין אופנוע כביש לאופנוע שטח הם משמעותיים למדי, ובמאמר זה ננסה לפרוט אותם עבורכם.

 

אבולוציית אופנועי השטח

המומחים של אופנועי מטלון תל אביב – אחת מחנויות האופנועים המוכרות בארץ, מסבירים לנו שאופנועי שטח התפתחו בצורה הדרגתית, וכיום יש מהם המותאמים בצורה מדויקת לייעודם. כמו בכל תחום – מדובר בניסוי וטעיה, ובמהלך השנים הוספו עוד ועוד פיצ'רים למבנה אופנועי השטח. כיום אנו יכולים למצוא אופנועי שטח מקצועיים, המותאמים באופן מושלם לקפיצות, מעבר מכשולים גבוהים, בוץ ועפר.
אופנועי שטח מתאפיינים בגחון גבוה יחסית – מה שמאפשר להם מעבר מכשולים קל יותר, ובנוסף הם קלי משקל – כך שהרוכב יוכל לתמרן בצורה נוחה את האופנוע בשטח.
הצמיגים של אופנועי השטח הם מאפיין נוסף, שבאמצעותו ניתן לזהות מיד שלא מדובר באופנוע כביש. אופנועי שטח מתאפיינים בצמיגים גדולים במיוחד, חשופים, ובעלי חריצים גדולים המאפשרים להם אחיזה טובה בקרקע.

 

עולם אופנועי הכביש

גם עולם אופנועי הכביש מתחלק למספר תתי תחומים, והמבינים בתחום יידעו להבדיל מיד באיזה מהם מדובר. אילו סוגים של אופנועי כביש קיימים?

 

אופנועי קאסטום

את אופנועי הקאסטום כולנו מכירים מהסרטים האמריקאיים, או מהסרטים של "אסקימו לימון". מדובר באופנועים בעלי תנוחת ישיבה פתוחה, ואחיזת ידיים רחבה, המתאפיינים בגוף מסיבי וחלקי מתכת נוצצים וחשופים. אופנועים אלו מוכרים בעיקר בזכות "הרלי דוידסון", שהם בין היצרנים האיכותיים והמוכרים ביותר בקטגוריה זו.

 

אופנועי ספורט

את אופנועי הספורט נוכל לזהות ע"פ המבנה המכונס שלהם, וע"פ החיפויים האירודינמיים שגורמים להם להיראות בליסטיים במיוחד. מדובר באופנועים שאמורים להאיץ למהירויות גבוהות בזמן קצר, ולכן תנוחת הישיבה שלהם גורמת לרוכב להיות רכון קדימה, כשהראש קרוב יחסית אל מגן הרוח. האופנועים האלו הם בעלי גחון נמוך ביחס לאופנועי שטח, ומתאפיינים בצמיג אחורי עבה במיוחד – שמטרתו להעניק אחיזה מקסימלית בכביש בעת התאוצה.

 

אופנועי תיור

אופנועי תיור מיועדים לנסיעות ארוכות, ולרוב הם מרווחים ומסיביים במיוחד. אתם בטח מכירים את אותם אופנועים גדולים, שמכילים תאי מטען צדדיים שיכולים להכיל בהם חצי בית. ובכן, יש אופנועי תיור בגדלים שונים, אך רובם מעניקים תנוחת ישיבה נוחה מאוד, הם בעלי צמיגים גדולים, ולרוב מתאפיינים בנפחי מנוע גדולים של מעל 750 סמ"ק.

 

משולבים

אופנועי הכביש המשולבים נוצרו על מנת להעניק שילוב בין עולמות שונים, ובין הנפוצים שבהם נוכל למצוא את האופנועים הדו שימושיים המיועדים לכביש וגם לשטח. או לחילופין אופנועים חשופים, המכונים גם "סטריט פייטרים", המעניקים שילוב של ספורט וקאסטום.

 

תוכן עניינים